Dne 8.9.2020 proběhlo oficiální představení třetí generace Peugeotu Metropolis, prémiového tříkolového skútru kompletně zhotoveném v historické továrně v Mandeure. Výkonný, bezpečný, připojený, Metropolis přináší svěží vítr do segmentu prémiových skútrů.
Inženýři v Peugeot Motocycles dostali za úkol omladit svoji vlajkovou loď, udělat jej opět atrativní pro třetí dekádu 21. století a projit design skútrů s aktuálním designérským jazykem automobilů Peugeot. Nyní, před koncem roku 2020, můžeme spatřit výsledek jejich práce. Z Mandeure vyjíždí jedna z technologicky nejpokročilejších tříkolek na současném trhu. 100% francouzský motor splňující normu Euro 5 je výsledkem přes 120 let trvající tradice značky stejně jako moderní konektivita.
Na první pohled jsou nejvíc patrné vizuální změny na kapotáži. Ostré, ale přitom stále elegantní linie nastavují novou laťku designu v tomto segmentu. Mírně nakrčená silueta odráží zvířecího ambasadora značky – lva připraveného k útoku. Tyto linie dodávají novému Metropolisu sportovní charakter, který podtrhují velice povedená LED světla s funkcí denního svícení. Především na přední masce velice efektně rámují tmavou mřížku a navozují dojem vyceněných lvích tesáků. Podobný designový styl najdete i u nového Peugeotu 508. Odraz automobilů najdeme i na přístrojové desce, která je stejně jako ta u modelu Pulsion ve stylu Peugeotu 308 s obráceným chodem ručičky otáčkoměru. Mezi analogovými ukazateli najdeme barevný 5 palcový TFT displej se systémem i-Connect.
Peugeot se zaměřil také na bezpečnost, počínaje pokročilým kombinovaným brzdným systémem ABS+SBC s fukncí rozblikání výstražných světel při prudkém brždění. Samozřejmostí jsou také tři režimy kontroly trakce, které známe už z předchozí generace. Bezpečným průjezdům zatáček napomáhá také do detailu promyšlené zavěšení předních kol, které nabízí maximální přilnavost kvalitního obutí Michelin.
Zásahy inženýrů se dotkly také motoru, který nyní nese označení 400i LFE (Low Friction Engine). Už samotný název napovídá, že došlo k výraznému snížení tření. Samozřejmostí je plnění emisní normy Euro 5. I přes nutné restrikce kvůli emisním normám nedošlo k žádnému úbytku výkonu. Se svými 36 koni při 7 250 otáčkách a 38 Nm při 5 750 otáčkách zůstává tato pohonná jednotka tím nejvýkonnějším, co si v tomto objemu můžete koupit. Spotřeba se přitom stále drží lehce pod 4 litry na 100 km. S větší nádrží o objemu 13,5 litru se dojezd pohybuje nad 300 km. Díky speciálním úchytům motoru netrpí Metropolis na vibrace a nabízí velice komfortní jízdní zážitek.
Předchozí verze nabízela poměrně malý úložný prostor pod sedadlem. Nová verze má tento prostor citelně větší a nepřišla ani o velkorysý druhý úložný prostor za sedadlem spolujezdce. Velmi praktická je také rovná podlaha pro převoz větší zavazadel, skříňka před koleny na odložení drobností nebo malá schránka na telefon vybavená 12V USB zásuvkou.
Metropolis bude na českém trhu nabízen ve verzi Allure, a to v metalických barvách Snow White, Midnight Blue, Amazonite Satin Blue a matné Sideral Mat Black. Příští rok přijde do prodeje i sportovní variace, dříve známá jako RS. Provedení Allure bude do konce roku 2020 nabízeno za 224.900,- vč. DPH a dostupnost nového modelu je od začátku října.
Technická data najdete v detailu jednotlivých modelů na této stránce.